DU’A LEBARAN
(Materi Halal Bi Halal)
Ku : Ang Hidayah
Urang sering
nguping bahkan ku urang sok dibaca dina nalika saba’da lebaran lamun tepung
jeung babaturan, tepung jeung baraya atawa jeung tatangga, sok maca du’a atawa
ucapan selamat :
مِنَ الْعـَائِدِيْنَ وَالفآئِزِيْنَ
Padahal
lengkapna mah :
اَللَّهُمَّ اجْعَلْنَا مِنَ الْـعَائِدِيْنَ
وَالْفَائِزِيْنَ (جَعَلَنَا اللهُ مِنَ الْعَائِدِيْنَ وَالفآئِزِيْنَ )
“Mugi
Gusti ngajantenkeun abdi sadaya ti golongan jalmi anu kembali kana kasucian
sareng janten jalmi anu bagja”
Naha kudu didu’akeun
supaya balik deui kana kasucian?, sabab asalna manusa teh suci, sakumaha
pidawuh Rosulullah SAW :
كُلُّ
مَوْلُودٍ يُولَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ، فَأَبَوَاهُ يُهَوِّدَانِهِ أَوْ
يُنَصِّرَانِهِ أَوْ يُمَجِّسَانِهِ
“Sakur
orok anu kakara lahir eta suci, maka bapana anu ngayahudikeun, anu
nganashronikeun, jeung anu ngamajusikeunna”
Ari maksudna suci nyaeta akur jeung katangtuan agama, sakumaha ditafsiran ku Al-Qur’an :
فَاَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّيْنِ حَنِيْفًاۗ فِطْرَتَ اللّٰهِ الَّتِيْ فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَاۗ لَا تَبْدِيْلَ لِخَلْقِ اللّٰهِ ۗذٰلِكَ الدِّيْنُ الْقَيِّمُۙ وَلٰكِنَّ اَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُوْنَۙ
“Maka
padepkeun wajah anjeun kana agama anu lurus, kalawan fitrah Allah anu
nyiptakeun manusa nurutkeun eta fitrah, teu aya parobahan kana eta fitrah
Allah, nyaeta Agama anu lurus. Tapi kalolobaannana manusa henteu arapal” (Q.S. Ar-Ruum :30)
Maksudna
ieu ayat, yen sakabeh manusa teh dilahirkeun ka alam dunya geus dipelakan
kaimanan jeung katauhidan dina dirina. Sakumaha ikrarna baheula di maqom jam’i
(Tempat kumpul ruhani memeh gubrag ka alam dunya), yen dirina sanggup nyekel
agama Islam, agama anu dipika ridho ku Allah. Tapi dina praktekna jeung dina
kenyataannana teu saeutik manusa anu nukang nonggong ka Allah, teu saeutik
manusa anu ngaku dirina mu’min, tapi ari kana dosa mah ngeureuyeuh.
Kulantaran
sakitu, mangsana lebaran mah saba’da ngajalankeun shaum dina bulan romadhon di
du’akeun :
مِنَ الْعـَائِدِيْنَ وَالفآئِزِيْنَ
Pedah
Rosulullah parantos ngadawuh :
مَنْ
صَامَ رَمَضَانَ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ
“saha
jalma anu puasa dina bulan romadhon, bari dibarengan ku kaimanan jeung
kaikhlasan pasti bakal dihampura sadaya dosa anu pernah dilakukeun ku manehna”
Tapi teu sakabeh dosa bisa
dikifaratan ku puasa, da aya dosa anu teu bisa dikifaratan ku naon-naon kajaba
kudu tobat.
Ari syaratna sangkan urang
bersih tina dosa saperti orok anu kakara lahir, eta aya opat. Sakumaha anu
dijelaskeun ku Allah dina ayat saterasna :
مُنِيْبِيْنَ اِلَيْهِ وَاتَّقُوْهُ وَاَقِيْمُوا الصَّلٰوةَ
وَلَا تَكُوْنُوْا مِنَ الْمُشْرِكِيْنَ
“Kalawan baralik deui ka
Allah jeung kudu taqwa aranjeun ka Allah jeung kudu ngadegkeun Shalat sarta
ulah kabawa ku golongan jalma musyrik” (Q.S. Ar-Ruum :31)
Ari Syarat anu opat teh :
1.
THOBAT
Setiap manusa rek karasa
atawa henteu, dihaja atawa henteu pasti pernah migawe dosa jeung ma’shiyat ka
Allah. Boh ku migawe larangannana atawa ku ninggalkeun kawajibannana. Ari cara
pikeun ngaleungitkeun eta dosa jeung ma’shiyat ku jalan thobat. Ari thobat teh
nyuhunkeun hampura ka Allah tina sadaya dosa. Ngan moal bisa thobat lamun teu
ngarasa diri boga dosa. Atuh samemeh thobat teh kudu mapay-mapay heula
kasalahan awak sorangan, ngoreksi kasalahan diri. Geus kapanggih kakara thobat
ka Allah.
2.
TAQWA
Sakumaha kasauran Syeikh Al-Hasan Al-Bashri :
لَيْسَ الْعِيْدُ لـِمَنْ
لَبِسَ الـْجَدِيْدَ، إِنَّـمَا الْعِيْدُ لـِمَنْ طَاعَاتُهُ تَزِيْدُ
“ Ari lebaran lain pikeun jalma anu alus pakeannana, tapi
lebaran mah pikeun jalma anu tambah-tambah tho’atna”.
Jadi ku urang bisa
kabaca, saha jalma anu ‘Idul Fitri’ teh? Urang bisa ngontrol diri sorangan,
naha diri teh tambah-tambah tho’at atawa henteu.
Lamun keur puasa sok
getol tahajjud, maca Qur’an jeung ibadah-ibadah sejenna, naha eta ibadah teh
angger sarta kabawa dina bulan syawwal jeung bulan-bulan saba’dana atawa
henteu? Lamun angger jeung bisa kababawa kana bulan-bulan saba’dana eta ciri
anu ‘Aidin.
3.
NGALAKSANAKEUN SHOLAT
Ari Sholat teh tihangna agama, Sholat bisa jadi barometer
kana kaimanan jeung kataqwaan manusa, oge ku ngalaksanakeun Sholat manusa bisa
eureun tina ma’shiyat. Sakumaha pidawuh Allah SWT :
وَأَقِمِ الصَّلَاةَ ۖ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ
الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ
“Anjeun
kudu ngadirikeun Sholat, saestuna Sholat eta bisa nyegah tina kagorengan jeung
kamungkaran”. (Q.S. Al-Ankabut : 45)
Jadi jalma anu
ngalaksanakeun Sholat katingali bener-bener nyekel agamana. Sabab Sholat
mangrupa cermin tina amal ibadah anu sejenna. Lamun jalma bener dina sholatna,
tangtu bakal bener sakabeh amalna, tapi sabalikna, lamun Sholatna henteu bener
komo bari sering kaliwat mah, mana komo ibadahna nu sejenna.
4.
ULAH MUSYRIK KA ALLAH
Boh musyrik dina aqidah,
saperti aya deui kapercayaan ka lianti Allah, boga teqad aya deui pangeran
jeung anu wajib disembah ka lianti Allah. Percaya yen batu ali aya mawatna,
jeung sajabana. Atawa Musyrik Khofi, nyaeta ibadah lain karana Allah, saoperti
ibadah dibarengan ku Riya, takabbur jeung sajabana, atawa ku ibadahna ngudag
tujuan kadunyaan.
Do’a anu kadua dina lebaran teh nyaeta nyuhunkeun FAIZIN,
jadi jalma anu bagja di dunya jeung di akherat.
Ari syaratna FAIZIN tegesna pikeun nu hayang meunang
kabagjaan di dunya jeung diakherat eta aya TILU, sakumaha anu di dawuhkeun ku
Allah :
اَلَّذِيْنَ
اٰمَنُوْا وَهَاجَرُوْا وَجَاهَدُوْا فِيْ سَبِيْلِ اللّٰهِ بِاَمْوَالِهِمْ
وَاَنْفُسِهِمْۙ اَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللّٰهِ ۗوَاُولٰۤىِٕكَ هُمُ
الْفَاۤىِٕزُوْنَ
“Ari jalma-jalma anu iman
jeung hijrah sarta jihad dijalan Allah, boh ku harta bandana jeung ku dirina
eta leuwih luhur darajatna mungguh Allah, jeung maranehna anu meunang
kabagjaan” (Q.S. At-Taubah : 20)
Tegesna :
1.
Kudu boga kaimanan anu kuat,
Iman anu tembus kana rasa, rasa anu timbul tina jiwa, sahingga eta iman tiasa
ngabuahkeun kana ma’rifat. Ari carana nguatan Iman eta ku tilu jalan :
a.
Ku nambahan Ilmu, sabab
moal bener iman lamun teu dibarengan ku Ilmu.
b.
Ku migawe Amal sholeh
jeung ngajauhan ma’shiyat.
c.
Ku Mujalasatussholihin,
nyaeta masamoan jeung jalma-jalma saroleh, supaya diri kabawa jadi jalma anu
sholeh.
2.
Kudu Hijrah, hijrah anu luas
ma’nanaterutama mujahadatunnafsi, ngahijrahkeun diri tina ma’shiyat kana thoat,
jeung ngahijrahkeun diri ku ngajauhan larangan Allah.
3.
Kudu Jihad dijalan Allah. Ari jihad teh lain
perang bae, tapi anu penting nanjeurkeun syi’ar agama Allah, sangkan agama
islam henteu dihina ku batur jeung ummat muslimin tiasa tengtrem jeung aman
ngajalankeun agamana.
Ari carana JIHAD,
eta aya dua rupa :
1)
Jihad ku harta, saperti
ngabangun sarana ibadah jang kapentingan umat islam, mengentaskan kemiskinan,
ku jalan shodaqoh jeung ngabantu perekonomian ummat Islam anu lalemah.
2)
Jihad ku Diri. Saperti
ngerahkeun tanaga, fikiran, bahkan nyawa pikeun ngabela Agama Islam. Sangkan
Agama Islam pada ngajenan boh ku Ummatna atawa ku deungeun-deungeun.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar